Page content

Wat zijn Jouw Unique Selling Points?

Uuuh Unique Selling Watte?

Unique-Selling-Point.Een Unique Selling Point is een uniek verkooppunt, in jouw geval iets wat uniek aan je is, zeg maar je meerwaarde.

USP’s, kunnen werkelijk van alles zijn. Je kunt het eigenlijk zien als de reden waarom iets of iemand zou moeten kiezen voor jou, en niet voor de concurrentie, omdat jij iets biedt wat de concurrenten niet hebben.

Mensen gaan je herkennen aan jouw USP’s, hetgeen jou uniek maakt, en zullen je daardoor herkennen en onthouden.

Maak je zelf Uniek en Onderscheidend?

Je studie, cijferlijst en Curriculum Vitae zien er op papier allemaal uitstekend uit. Maar wat maakt jou onderscheidend van andere kandidaten? Waarom zouden ze jou voor de job moeten aannemen? Dit begint met het kennen van jouw Unique Selling Points, oftwel USP’s. Wat is een echte USP van jou? Wat maakt jou uniek?

Door jouw Unique Selling Points sterk naar buiten te brengen, kun je het uitdragen als imago. Zeker tijdens een sollicitatiegesprek kan dit ongelofelijke impact hebben.

Wat zijn jouw USP’s?

Wat maakt jou uniek en wat heb jij een aankomend werkgever te bieden? Kun jij dit zo in één zin, simpel, concreet en gemakkelijk te onthouden, formuleren? Begin met het stellen van een aantal vragen aan jezelf:

  • Wat gaat je gemakkelijk af en wat vind je leuk om te doen?
  • Wat zijn je passies?
  • Wat waren je successen in het verleden?
  • Waar krijg je complimenten voor? Wat bewonderen anderen in jou?
  • Welke talenten hebben bijgedragen aan het genereren van omzet of resultaat?
  • Welke termen zouden anderen gebruiken om jou te omschrijven? (Vraag eens in je omgeving)

Maak je USP’s Tastbaar

Vervolgens zorg je ervoor dat je je USP’s aan de hand van concrete voorbeelden kunt toelichten. Bijvoorbeeld: “Door het aanboren van nieuwe markten, heb ik een omzetstijging van 150% gerealiseerd” of “Door het opzetten van deze marketingcampagne heb ik …..”.

Denk bij het formuleren van je Unique Selling Points altijd aan de functie en werkgever. Zie je aanknopingspunten in de functieomschrijving? Onderzoek het bedrijf eens op het internet voordat je jezelf presenteren gaat.

Presenteren is te leren, yes you can!

Je Presentatie regisseert je Toekomst. Bescheidenheid is als werkzoekende niet handig! Als je op een authentieke, krachtige en passievolle manier gehoord en gezien wordt, dan val je op. Zo oogst je netwerkgesprekken en scoor je sollicitatiegesprekken.

Het toppunt van presenteren is de Elevator Pitch; dat is je één minuut verhaal. Het kost even tijd om een goede Pitch te presenteren, maar het is de kapstok voor netwerk- en sollicitatiegesprekken.

Kennismaken

Als je kennis wilt maken met de unieke en succesvolle dienstverlening van LoopbaanRegisseur, dan nodig ik je uit voor de Loopbaan BoostCamp.

Twee dagen vol met energie, inspiratie, oefeningen, tips, eye-openers, ai-openers, twee lunches en een netwerkdiner!

Pak je Talenten, Koers en Passie, haal meer uit Communicatie, verdubbel je Netwerk leer jezelf optimaal te Presenteren en Solliciteer trefzeker. Zo selecteer jij je Baan en Baas. Voor meer informatie klik op deze link.

Je kunt ook een afspraak voor een kennismakingsgesprek. Als je het contactformulier invult, neem ik binnen 2 werkdagen contact met je op.

Op je LoopbaanSucces,

Bodo Agterhof

    Comment Section

    0 reacties op “Wat zijn Jouw Unique Selling Points?

    Plaats een reactie


    *