Werk zoeken met Linkedin en Facebook vanuit je luie Stoel
Werk zoeken met LinkedIn en Facebook vanuit je luie Stoel
01 maart 2016 

Werk zoeken met LinkedIn en Facebook vanuit je luie Stoel

Werk zoeken met LinkedIn en Facebook vanuit je luie stoel is een 4-trapsraket. 4 Dagen training over je CV, LinkedIn, Facebook, fotoshoot en Video-CV. Inloggen met je laptop tijdens de training, meteen aan de gang en meteen resultaat.

Resultaten van de 4-daagse training “Werk zoeken met LinkedIn en Facebook”

  1. Met een pakkend CV kom je niet onderop de exit lijst, maar bovenop de I want to meet you lijst;
  2. Een goed LinkedIn profiel levert je uitnodigingen op van selecteurs om te solliciteren;
  3. Met Facebook creëer je je fanclub en word je geattendeerd op vacatures en inside info;
  4. Een Video-CV is de snelste weg naar een baan. Het levert enorm veel meer uitnodigingen op, sollicitatiegesprekken lopen makkelijker en succesvoller.

Werk zoeken met LinkedIn en Facebook vanuit je luie Stoel

Werk zoeken met LinkedIn en Facebook

Werk zoeken met LinkedIn en Facebook vanuit je luie Stoel

In 4 dagen komt het volgende aan bod:
Dag 1: C.V. Ontdek én maak je een C.V. dat voor werkgevers onweerstaanbaar is en bovenop de stapel komt om uit te nodigen;
Dag 2: LinkedIn. Leer hoe je je netwerk gemakkelijk uitbreidt naar 500 personen, hoe je LinkedIn inzet als vacature-oase in de woestijn en hoe je gevonden wordt;
Dag 3: Facebook. Deze dag gaat er werkelijk een wereld voor je open. Je leert hoe je een zakelijk profiel maakt dat super aantrekkelijk is voor werkgevers, hoe tientallen paren ogen en oren jou tippen op geschikte vacatures;
Dag 4: Fotoshoot en Video-CV voor C.V., LinkedIn en Facebook en de snelste weg naar een passievolle baan.

Resultaat: je leert charismatisch en resultaatgericht te communiceren en een vacature-magneet te zijn.

Werk zoeken met LinkedIn en Facebook

Werk zoeken met LinkedIn en Facebook 

Zo kun je Werk zoeken met Facebook en LinkedIn

Je zoekt een andere baan met meer voldoening, met passie. Er zijn weer meer vacatures -zowel zichtbaar als verborgen- en dit is hét moment om in actie te komen en de baan te scoren die je zoekt.

Met social media worden vacatures meer dan ooit via-via vervuld. Op LinkedIn, Facebook en Twitter worden vacatures wel honderden keren gedeeld. Een vacature één keer te delen via social media staat garant voor honderden reacties, vandaar dat werkgevers vacatures graag verborgen houden; liever van mond tot mond via het eigen netwerk en dat van collega’s.

Met deze training kun je je baan veroveren met Facebook en LinkedIn vanuit je luie stoel. Je leert de zichtbare én de verborgen vacatures op te sporen. Een sterk Curriculum Vitae en een krachtig LinkedIn profiel zetten je bovendien op voorsprong in het sollicitatiegesprek.

Zichtbaar Actief

Ooit, heel lang geleden, het was zelfs nog in de vorige eeuw, kocht je als werkzoekende 4 kranten. De Telegraaf, de Volkskrant, de Intermediair en de plaatselijke krant. Daar stonden zo’n beetje alle vacatures in. Kant en klaar op je presenteerblaadje. Prijsschieten.

Daarna kwam de recessie. Weg vacatures. Nu zijn er weer meer vacatures, maar er zijn ook social media. Het wordt tijd dat je wakker wordt.

Ja, je kunt natuurlijk zo’n lucky bastard zijn die een vacature tegenkomt op een vacaturesite, solliciteert en hoppa chicken in the basket. Voor de meesten is solliciteren echter hard werken.

Met deze training leer je snel raak te schieten. Je kunt kiezen uit meerdere vacatures.

Passief Actief

So sorry, gotta rub it in your face …

De meeste werkzoekenden hebben een slaapverwekkend Curriculum Vitae dat geen energie en resultaten communiceert, laat staan dat dat ie kort en krachtig is.

Het LinkedIn profiel wordt altijd door werkgevers geraadpleegd. Zo jammer, dat behaalde resultaten zelden zichtbaar gemaakt worden, de verkeerde foto aan het zwembad of zo. Heb jij een volledig  en professioneel LinkedIn profiel?

De volgende stap is Facebook. Bijna iedereen heeft een account, maar ben jij accountable op Facebook als werkzoekende?

Al met al heel andere koek dan een beetje rondhangen op LinkedIn en op vacaturesites. Op een passieve manier zijn dit eerder de hangplekken voor werklozen.

Met een actieve aanpak maak jij het verschil. Geen kassa koopje meer, maar jij kiest uit meerdere banen en werkgevers.

Hoe zichtbaar Actief?

Stel, dat je vandaag uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek morgen. Dan moet je een Curriculum Vitae hebben, dat staat als een huis. Met de training “Je baan veroveren met Facebook en LinkedIn vanuit je luie stoel” maak je een C.V. dat staat als een huis. Een C.V. dat meteen uitnodigt tot verder lezen.

Ook moet je een LinkedIn profiel hebben, dat werkgevers interesseert. Een werkgever of recruiter moet bij je samenvatting op LinkedIn lezen wat voor vlees hij in de kuip heeft en wat je toegevoegde waarde is. Als je in de voor jou belangrijke groepen vragen stelt en anderen tips geeft, kijk, dat is bingo!

Op Facebook kun je een professionele pagina aanmaken, waarbij je zelfs –indien gewenst- je privé profiel afgeschermd houdt. De techniek van Facebook is vergevorderd, eigenlijk heb je een interactieve website. Als je indruk wilt maken op werkgevers, dan is dit dé manier.

Werk zoeken met LinkedIn en Facebook: De Kracht van Social Media

Iedereen kent Twitter, maar slechts kleine 1 mln. mensen twitteren dagelijks. Bovendien zijn het slechts 140 tekens, hoeveel kwaliteit kun je kwijt in 140 tekens?

Google+ is aan een opmars bezig en is onderschat met ruim 1 mln. dagelijkse gebruikers.

LinkedIn, werkzoekend is in de volksmond synoniem met LinkedIn, doch slechts 300.000 mensen zijn dagelijks actief op LinkedIn.

Youtube valt onder de social media, maar het is een fenomeen geworden. Je creëert er je eigen TV-station mee met onbeperkte mogelijkheden. Toch kent Youtube in Nederland slechts 1,3 mln. dagelijkse gebruikers.

WhatsApp is de grootste met ruim 7 mln. dagelijkse gebruikers. Je hebt er echter iemands mobiele nummer voor nodig, dus niet effectief om op grotere schaal werk mee te vinden.

De grote klapper is tattataaaaa –tromgeroffel- Facebook

De Kracht van Social Media

Kracht van Social Media

De Kracht van Social Media

De nummer 1 qua bereik is Whattapp. Nummer 2 qua bereik is Facebook met 7 mln. dagelijkse gebruikers.

Bescheidenheid siert de Mens, maar niet de Werkzoekende

Hoe fantastisch zou het zijn om onder de aandacht te komen van half Nederland? Jaaaah 7.000.000, da’s lekker veel, wat een opkikker, dit is je wake-up call, gaat je adrenaline al stromen? Met Facebook heb je je eigen radio- en TV-station!

Als werkzoekende gaat bescheidenheid je niet helpen, dus ben jij bereid om je te laten zien? Het geeft je de unieke mogelijkheid om onder de aandacht te komen van leidinggevenden, P&O-ers en recruiters die op zoek zijn naar jou. En als bonus gaat jou netwerk je helpen met vacatures zoeken. Gewoon vanuit je luie stoel.

Werk zoeken met LinkedIn en Facebook vanuit je luie Stoel

LinkedIn heeft een meer rationele insteek.

Facebook is meer de taal van het hart.

Door deze 2 met elkaar te combineren kun je je baan veroveren met Facebook en LinkedIn vanuit je luie Stoel met ratio en hart.

Wat zeggen anderen?

Fokje is 57 jaar en werd als Management Assistente weg georganiseerd. Door actief te zijn op de social media kon ze kiezen uit 2 banen.

Paul is 44 jaar, maakte op Facebook een pagina aan genaamd “Paul Sales”, plaatste er een Video-CV op werd met een week al uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Hij werkt nu weer in een salesfunctie.

Martha is 50 jaar en had geen klik meer met de organisatie. Het was haar eerste sollicitatie sinds 33 jaar. Ze deed er een Video-CV bij, werd uitgenodigd en aangenomen.

Laat je de Baan gaan of pak je de Regie?

Ga je als een sitting duck zitten wachten op een vacature die een beetje in de buurt komt en struin je de vacaturesites af? Zit je op LinkedIn en weet je eigenlijk niet hoe je daar het onderste uit de kan kunt halen? Zit je op Facebook en is er ergens een klepel voorbij gekomen, maar weet je niet hoe je daar de bal voor het doel moet leggen en in het goal moet schieten?

Of ga je je eigen kansen scheppen? Ga je een CV maken die in de top-5 komt? Ga je een LinkedIn profiel maken met kracht, ga je alle ins & outs gebruiken om vacatures op te sporen? Ga je op Facebook een zakelijke pagina aanmaken die je kunt linken aan je LinkedIn profiel? Ga je berichten posten, zoals je Curriculum Vitae, je Linkedin Profiel en je Video-CV?

Ontvangen of Zenden?

Als je passief blijft, ga je ontvangen wat anderen zenden en daar kun je dan weer op reageren.

Als je gaat zenden en als je berichten en filmpjes gaat posten, ben jij in controll en ga je oogsten en geef je anderen het nakijken. Vooral als dat gebeurt waar je op hoopt: dat je vacatures toegestuurd krijgt of nog beter, dat je door werkgevers en recruiters benaderd en uitgenodigd voor een gesprek.

Investering

Je kunt deze dagen afzonderlijk en per onderwerp boeken voor € 199,- per dag. Met 4 dagen betaal je dan € 796,-

Wil je alle 4 de trainingen boeken en deze super unieke kans om je droombaan te veroveren pakken, dan kan dat voor € 777,-. Dit is inclusief lunches met alles erop en eraan. Als je hebt deelgenomen aan de Loopbaan BoostCamp ontvang je € 48,- korting, zodat je investering € 729,- bedraagt.

Resultaat

Met een krachtig Curriculum Vitae, een sterk LinkedIn profiel, een authentieke en sprekende videopresentatie en een zakelijke Facebookpagina ben jij in controll, dit is pas LoopbaanRegie! Dit versterkt je positie enorm op de arbeidsmarkt en tijdens sollicitatiegesprekken.

Aanmelden

Om je aan te melden, klik op het contactformulier, vul je gegevens in inclusief je telefoonnummer en ik bel je even. Op naar je droombaan!

Over de schrijver
Ruim 20 jaar begeleid ik mensen op de arbeidsmarkt naar hun droombaan met 95% succesgarantie.
Martin
Door

Martin

op 01 Mar 2016

Zo heb ik je nog nooit gehoord Bodo. Met geen energie toch de social media bestoken lijkt mij meer een dagtaak, die niet in een luie stoel past. Of probeer je mensen juist uit de luie stoel te krijgen? Weg uit de comfort zone en hup het rauwe veld in?

Bodo Agterhof
Door

Bodo Agterhof

op 01 Mar 2016

Hoi Martin, hartelijke dank voor je reactie. Jezelf zichtbaar maken op Facebook, brrrr, dat vinden de meeste mensen super spannend, dus uiteindelijk klimmen ze uit die luie stoel :-)

Reactie plaatsen