Heb jij net zulke mooie Unique Selling Points als Mona Lisa?
Heb jij net zulke mooie Unique Selling Points als Mona Lisa?

Heb jij net zulke mooie Unique Selling Points als Mona Lisa?

Wat zijn jouw Unique Selling Points?

Uuuh Unique Selling Watte?

Heb jij net zulke mooie Unique Selling Points als Mona Lisa?

En hoe presenteer je deze dan?

Als je uniek bent, als je weet wat jouw specifieke meerwaarde is, dan sta je sterker bij het solliciteren en bij het onderhandelen.

Als je niet weet wat jou uniek en goed maakt, dan word je uitgespeeld tegen je concurrenten en eindig je als kassakoopje.

Je salaris eindigt dan anoniem ergens in het midden van het salarisgebouw.

Heb jij net zulke mooie Unique Selling Points als Mona Lisa?

Heb jij net zulke mooie Unique Selling Points als Mona Lisa?

Zonder Unique Selling Points verdwijn je in de grote massa.

Je Curriculum Vitae is dan als een prachtig schilderij.

Jammer, maar zonder haakje blijft het schilderij niet hangen en valt op de grond.

Bijna iedereen kent Mona Lisa.

Het schilderij is niet groot, het meet slechts 77 x 53 cm.

Hoe ga je jouw presentatie en/of je Curriculum Vitae uniek maken, zodat ze je onthouden?

Wat zijn jouw Unique Selling Points?

Een Unique Selling Point is een uniek verkooppunt, in jouw geval iets wat uniek aan je is, zeg maar je meerwaarde.

USP’s, kunnen werkelijk van alles zijn.

Je kunt het eigenlijk zien als de reden waarom iets of iemand zou moeten kiezen voor jou, en niet voor de concurrentie, omdat jij iets biedt wat de concurrenten niet hebben.

Mensen gaan je herkennen aan jouw USP’s, hetgeen jou uniek maakt, en zullen je daardoor herkennen en onthouden.

Heb je jouw pluspunten op een rijtje?

Je studie, cijferlijst en Curriculum Vitae zien er op papier allemaal uitstekend uit.

Maar wat maakt jou onderscheidend van andere sollicitanten?

Waarom zouden ze jou voor de job moeten aannemen?

Dit begint met het kennen van jouw Unique Selling Points, oftwel USP’s.

Wat is een echte USP van jou?

Wat maakt jou uniek?

Door jouw Unique Selling Points sterk naar buiten te brengen, kun je het uitdragen als imago.

Zeker tijdens een sollicitatiegesprek kan dit ongelofelijke impact hebben.

Wat zijn jouw USP’s?

Wat maakt jou uniek en wat heb jij een aankomend werkgever te bieden?

Kun jij dit zo in één zin, simpel, concreet en gemakkelijk te onthouden, formuleren?

Begin met het stellen van een aantal vragen aan jezelf:
  • Wat gaat je gemakkelijk af en wat vind je leuk om te doen?
  • Wat zijn je passies?
  • Wat waren je successen in het verleden?
  • Waar krijg je complimenten voor? Wat bewonderen anderen in jou?
  • Welke talenten hebben bijgedragen aan het genereren van omzet of resultaat?
  • Welke termen zouden anderen gebruiken om jou te omschrijven? (Vraag eens in je omgeving)

Maak je USP's Tastbaar

Vervolgens zorg je ervoor dat je je USP’s aan de hand van concrete voorbeelden kunt toelichten.

Bijvoorbeeld: “Door het aanboren van nieuwe markten, heb ik een omzetstijging van 150% gerealiseerd” of “Door het opzetten van deze marketingcampagne heb ik …..”.

Denk bij het formuleren van je Unique Selling Points altijd aan de functie en werkgever.

Zie je aanknopingspunten in de functieomschrijving? Onderzoek het bedrijf eens op het internet voordat je jezelf presenteren gaat.

Presenteren is te leren, yes you can!

Je Presentatie regisseert je Toekomst.

Bescheidenheid is als werkzoekende niet handig!

Als je op een authentieke, krachtige en passievolle manier gehoord en gezien wordt, dan val je op.

Zo oogst je netwerkgesprekken en scoor je sollicitatiegesprekken.

[embedyt]
[/embedyt]

Het toppunt van presenteren is de Elevator Pitch; dat is je één minuut verhaal.

Het kost even tijd om een goede Pitch te presenteren, maar het is de kapstok voor netwerk- en sollicitatiegesprekken.

Je Unique Selling Points ontdekken? 

Wat zijn Jouw Unique Selling Points?

Hoe ontdek je ze?

Hoe krijg je ze op een rijtje?

Heb je zin om je handiger te leren presenteren?

Dan heb ik een super mooi aanbod voor je:

1- Daagse Masterclass LoopbaanRegie

Ben je onderweg naar je burn-out?

Heb je een conflict? Of is je werk saai?

Dan glipt de regie over je loopbaan door je vingers.

Voel je je niet gehoord, niet gezien, niet gewaardeerd?

Dan is het de hoogste tijd om de regie over je loopbaan te pakken.

Wil je passiviteit omdraaien in passie?

Dan is deze masterclass perfect voor jou!

Wil je stoppen met depri zijn op je werk?

Boost dan nu je loopbaan!

Don't be lazy. Get in control!

Voor meer info klik op Masterclass LoopbaanRegie.

Met hart en ziel,

Bodo Agterhof
Reactie plaatsen