Weet jij jezelf digitaal te presenteren?
Weet jij jezelf digitaal te presenteren?

Weet jij jezelf digitaal te presenteren?

Drie jaar geleden ging ik met mijn zoon een week skiën in Oostenrijk.

Hij kan behendiger en sneller skiën dan ik en heeft zwaardere skies.

De laatste dag wil ik wel skiën op zijn skies. Wauw, wat ging dat lekker hard, heerlijk!

Omdat zijn skies steviger op de piste liggen, skiën ze sneller.

Met volle snelheid sausde ik naar beneden.

Toen ik naar links draaide, draaide mijn rechter been niet helemaal mee.

Krak; mijn kruisbanden aan gort geskied.

Naar het ziekenhuis, röntgenfoto's maken en een grote brace eromheen.

Weer terug op de hotelkamer maakte ik er een foto van en postte deze op Facebook.

Ik ben een mensen mens en heb een grote digitale vriendenkring.

Met een paar uur had ik tientallen reacties.

Een kennis werkt in het ziekenhuis in Leeuwarden op de afdeling met traumachirurgen.

Eén van die chirurgen opereert de knieën van voetballers.

Ze appte me en vroeg of ik op de reservelijst wilde voor een afspraak, zo van je weet nooit.

Twee uur later appte ze weer.

Je raadt het nooit zei ze.

Er is een plekje vrijgekomen voor a.s. dinsdag.

Meteen belde ik mijn huisarts voor een verwijsbrief.

Die kon ik maandag ophalen.

Zo belangrijk kan het dus zijn om je digitaal te presenteren.

Vandaag mijn knie kapot geskied en dankzij mijn netwerk hoef ik niet een paar weken te wachten, maar kan ik over 4 dagen al terecht bij een specialist.

Het is niet zo spannend om jezelf digitaal te presenteren. 


Gewoon een berichtje op Facebook of een Tweet of op Instagram is jezelf presenteren.

Bij veel mensen draait het gevoel op slot bij de term 'jezelf digitaal te presenteren'.

Als je het klein houdt is het meteen minder spannend.

Facebook en Instagram behoren tot je persoonlijke digitale netwerk. LinkedIn behoort tot je professionele netwerk.

Twitter zit er tussenin.

Als je de afgelopen 3 jaar elke week even een berichtje had geplaatst op Facebook, LinkedIn en Twitter, had je een groot, actief netwerk gehad.

In deze tijden na Corona had dat super handig geweest.

Bij solliciteren denk je meteen aan je Curriculum Vitae.

Het is een must en solliciteren gaat niet zonder een CV.

Als je je CV met motivatiebrief verzendt, ben je jezelf ook digitaal aan het presenteren, omdat je jezelf specifiek via e-mail onder de aandacht brengt.

De afgelopen 10 jaar is het CV enorm veranderd.

In feite is je LinkedIn-profiel je digitale CV geworden waar alles gedetailleerd in staat t/m. wanneer in welke maand.

Daarmee wordt je LinkedIn-profiel je moeder-CV; het digitale naslagwerk.

De functie van je CV verandert hierdoor; het wordt nu meer een reclamefolder.

Uiteraard moet het inhoudelijk sterk, kort en krachtig zijn. Bovendien moet het weerspiegelen hoe jij als persoon in elkaar zit.

En bovenal moet het verleiden!

Een goed CV onthult en verhult tegelijkertijd.

Een gewoon strand is leuker dan een naaktstrand.

Laat dus niet alles zien!

Van de CV’s ziet 66% er niet uit.

Met een sterk CV laat je dus in 1 klap veel concurrenten achter je.

Cheers,

Bodo

Heb je zin in een gratis masterclass over je Curriculum Vitae?

Klik dan op Ja graag ik wil nog meer gratis tips voor een perfecte motivatiebrief en Curriculum Vitae.
Reactie plaatsen